vrijdag 28 november 2014

Dennenappels of sparrenappels met sneeuw zelf maken



Omdat ik een besneeuwd randje aan dennenappels of sparrenappels erg winters en sfeervol vind staan, ben ik aan het knutselen geslagen, met datgene wat ik al in huis had, namelijk dennenappels en sparrenappels, Crea podge (te koop bij de Action) en soda.


De dennenappels moeten goed droog zijn en mooi open staan. Anders nog even goed laten drogen.
De uiteinden van de dennen- en sparrenappels insmeren met lijm.
Bij mij werkte het handigst om de grotere sparrenappel wat te overgieten met lijm, en dan met de vingers uit te smeren. De wat kleinere sparrenappel en dennenappel tipte ik aan met de punt van de lijmfles.




Daarna overgieten met soda. Steeds van het ene bakje in het andere werkte prima. Overtollige soda er afkloppen.


Vervolgens een paar uur laten drogen..... en klaar zijn de besneeuwde dennenappels!


Vervolgens met wat mos, waxinelichtjes, sneeuwbolletjes en beglitterde plataanzaden een tafelstukje gemaakt. Leuk voor de winterse dagen, en voor de kerst natuurlijk!


PS Ik heb er bewust voor gekozen om het kerststukje laag qua opbouw te houden, Als je elkaar wat aanreikt aan tafel, dan stoot je in ieder geval geen kaarsen om ;)

1 opmerking:

  1. Wat een mooi stukje is het geworden. Goed idee om een gesuiker randje van soda te maken. Fijn weekend alvast. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen